Duo a kabrió
Az NDK-ban érdekes járműveket is készítettek, ami a mai szemmel nézve igencsak megmosolyogtatja az embereket. Sajnos nem Simson, de mivel elég nagy a Simson alkatrészek aránya, így felkerülhetett az oldalra.
A Krause vállalatot 1880-ban alapították Lipcsében. A második világháború után elkezdték a háromkerekűek gyártását. Először a Simson SR mopedek motorját építették be a Piccolo Trumpf-ba, majd fokozatosan továbbfejlesztették a járműveket. A Duo közvetlen elődje a kétszemélyes Piccolo Duo volt.
Ebből mindössze 2000 darab készült 1961-68 között. A Duo 2 már az M51 KHL kódú motorral készült. 1970-re jutottak el a Simson Schwalbe főbb alkatrészeiből készített Duo 4-ig.
1972-ben indult be a termelés a Brandisban, ahol a gyárat 1981-ig VEB Fahrzeugbau und Ausrüstung -nek, majd VEB Roburwerke als Werk 5 hívtak.
1972-73- ban készültek az első Duok, ezek még hagyományos, csillapítás nélküli teleszkóppal és 6,8 literes Schwalbe benzintankkal készültek.
1973-ban jelent meg a Duo 4/1, amely hidraulikus csillapítású teleszkópokat és 13 literes üzemanyagtankot kapott. Egészen 1989-ig gyártották ezt a típust, évente kb. 1000 darabot.
A leggyakoribb színek a kék, zöld és a narancs volt, de a prospektusok szerint készült piros is. Az ára mintegy 2900 NDK-s márka volt, a többi járműhöz hasonlóan a nyolcvanas években erre is több évet kellett várni.
A Duo egy érdekes jármű, három Simson kereke van, az elsö középen, a jobb hátsó kerék a hajtott. Mindhárom kerékre hat a fék, illetve van kézifék is rajta.
A féket a kormány benyomásával aktiválhatjuk. Kétszemélyes, jobb oldalról lehet beszállni. A bal oldaról lehet irányítani, mégpedig egy motorkormány segítségével.
A kormányon van a műszerfal is néhány visszajelzővel a kilóméterórával és a gyújtáskapcsolóval.
Mindent kézzel lehet irányítani. Berántókarral indul, automata kuplungos, tehát ha a 3 sebességes váltót egyesbe tesszük gázadásra indul és gázelvétel után lehet váltani sebességet.
A 11 fogas lánckerék miatt a Simson motorral hajtott csővázas jármű végsebessége 55 km/óra.
A képeken szereplő jármű 1985-ben készült, néhány apróság még hiányzik róla, de teljesen üzemképes és gyári fényezésű.
A 4/2 változat 1989-1991 között készült, Az automata kuplungos motort lecserélték az S51-es soroztat erőforrására, illetve pár apróságot módosítottak a típuson. 1991 decemberében az alkatrészgyártás is megszűnt Brandis-ban. Ezzel egy újabb érdekes NDK márka szűnt meg. Pedig az utolsó 2 évben rengeteg érdekes prototípust készítettek a gyárban.